Fotogalerie 2022-2023

ZŠ – Přespávačka 2023

Blíží se konce školního roku a budeme se loučit se všemi druháky, kteří přestupují do ZŠ Hodějice. Proto jsme se rozhodli, že uděláme takový školní mejdan ve formě přespávačky ve škole, opékání špekáčků a hlavně posledních chvil, které žáci stráví společně se svými...

MŠ Berušky – Hřiště Slavkov 2023

Ve čtvrtek 22. 6. 2023 si Berušky naposledy v tomto školním roce zajely do Slavkova. Protáhnout si tělo na hřišti, pochutnat na zmrzlině. Bylo sice velké teplo, vyhledávali jsme stín, ale i tak jsme si malý výlet moc užili.[ngg src="galleries" ids="555"...

MŠ Motýlci – Pasování předškoláků 2023

22. červen, to je den, který se nám vryje do paměti. Našich 11 Motýlků bylo slavnostně pasováno na školáky. V 10:30 h za zvuku fanfáry vstupuje zahradní branou sám pan král. Naši předškoláci s aktovkami na zádech nedočkavě čekají, co se bude dít. Jeden po druhém...

MŠ Motýlci – Výlet do ACHP 2023

Na pátek 16. 6. 2023 jsme se s Motýlky velice těšili. Dostali jsme totiž pozvánku na Den otevřených dveří ACHP Slavkov, a.s. a Rostěnice a.s. Vydali jsme se autobusem do Slavkova a potom pěšky podél řeky Litavy. Hnala nás nedočkavost, co nás čeká a proto jsme tam byli...

ZŠ – Rafty na Svratce a Anthropos 2 2023

Letošní školní výlet žáci ZŠ Němčany spolu se svými vyučujícími vyrazili na řeku Svratku. Ve středu 14. 6. 2023 v 9.00 hod nás u břehu řeky Svratky u bystrcké lávky čekali instruktoři Sun sportu s připravenými rafty a vodáckým vybavením. Po seznámení a poučení o...

ZŠ – Rafty na Svratce a Anthropos 2023

MŠ Berušky – Zoo Vyškov 2023

A je to tady! Náš den D. V úterý 13. 6. 2023 se Berušky vydaly linkovým autobusem do ZOO ve Vyškově. Bravurně jsme zvládli ve Slavkově přesednout na další spoj a nedočkavě pádili směr Vyškov. V ZOO se nás ujala paní Hanka, která nás vyzkoušela z domácích i exotických...

ZŠ – Atletický čtyřboj Slavkov 2023

„Připravit ke startu, pozor, teď!“ To byla snad nejčastěji opakovaná slova během Atletického čtyřboje, který proběhl dne 8. 6. 2023 na atletickém stadionu ve Slavkově u Brna. Žáci a žákyně z jednotlivých škol byli rozděleni do dvou kategorií. První kategorii A pro 1....

ZŠ – Dětský den u vojáků ve Vyškově 2023

V pátek 2. 6. 2023 jsme se vydali na Den dětí do kasáren. V čase od 8 – 12 hodin zde probíhala ukázka výcviku psů, policejních koní, ukázka vojenské techniky, zbraní a také spousta soutěží. Společně s Motýlky z MŠ se naše škola seznamovala s prostory kasáren a jejich...

MŠ Motýlci – Dětský den u vojáků ve Vyškově 2023

MŠ Motýlci – Dětský den plný dobrodružství 2023

Dětský den byl pro naše malé Motýlky skutečným svátkem. Vyrazili jsme na dobrodružnou stezku, která byla vyznačena šipkami a fáborky. Každé dva fáborky skrývaly tajemství – dopis s úkolem pro naše malé dobrodruhy. První úkol byl rozhodně veselý. Děti musely zazpívat...

MŠ Berušky – Indiánský den 2023

Ve čtvrtek 1. června 2023 nás čekal dobrodružný Den dětí. Stali se z nás totiž indiáni! Nejdříve jsme si vyrobili indiánské čelenky a náhrdelníky. Poté jsme naši indiánskou přeměnu doladili patřičným oděvem a vydali se na místní hřiště plnit speciální úkoly. Přivítali...

MŠ Berušky – Svět kostiček 2023

V úterý 16. května 2023 jsme vyrazili na výlet do Slavkova. Naše kroky z autobusu vedli přímo na nám již známý slakovský zámek, kde jsme navštívili putovní výstavu Svět kostiček. A tam jsme se ocitli přímo v ráji. Všude kolem nás stály neskutečné stavby z LEGA. Viděli...

MŠ Motýlci – Dílnička s maminkou 2023

Dne 15. 5. 2023 proběhla ve třídě Motýlků tvůrčí dílnička maminek s dětmi. Na začátku děti popřály svým maminkám ke Dni matek, předaly jim vlastnoručně vyrobená přáníčka a dárečky. Společně s maminkami vytvořily dekorace v podobě srdíčka v rámečku. Maminky si následně...

MŠ Motýlci – Sportovní den 2023

V pátek 5. května 2023 měli Motýlci sportovní den na fotbalovém hřišti. Byly připraveny mnohé disciplíny: skákání přes švihadlo, hod do dálky raketou, překážková dráha s prolézáním tunelem, štafeta s předáváním plyšového Sokola, který je maskotem projektu „Se sokolem...

MŠ Berušky – Logohrátky Slávka Boury 2023

Ve čtvrtek 4. května 2023 nás navštívil pan Slávek Boura se svými Logohrátkami. Jednalo se o originální, zábavní, interaktivní program pro děti. Nebyl to přímo individuální nácvik správné výslovnosti, ale spíše motivační zaměření na rozvoj komunikačních schopností,...

MŠ Berušky – Jarní úklid zahrádky 2023

Květen je tu. Sluníčko nám konečně krásně hřeje a my můžeme trávit spoustu času venku. Moc rádi si užíváme zejména školkové zahrady. Ale tu jsme si po zimě museli nejdříve poctivě uklidit - pořádně odplevelit a pak jsme již mohli zahájit sezónu bagrování, lopatování,...

ZŠ – Fotbalový turnaj McDonald Cup Nesovice 2023

Dne 2. 5. 2023 proběhl na fotbalovém hřišti v Nesovicích 24. ročník McDonald Cupu, kterého se letos zúčastnilo i naše „mužstvo fotbalistů“ složeného z druháčků: Tády Sedláčka, Domči Vorla a Domči Záhory a třeťáků Jakuba Vrány, Domči Buška, Jendy Borečka a Fildy...

Divadlo Maxipes Fík 2023

Dne 27. dubna 2023 se žáci 2. a 3. třídy společně s dětmi z mateřské školy vydali do místního obecního sálu. Tam už je čekalo divadelní představení podle stejnojmenného večerníčku - Maxipes Fík. Příběh pojednával o tom, jak Fíkovi v Ahníkově vytesali sochu. Sochu nemá...

MŠ Motýlci – Čarodějnický den 2023

To to bublá, v kotli vaří, čarodějka lektvary.Prazvláštně se na to tváří, copak chystá za čáry? Poslední dubnové dopoledne se u Motýlků děly zajímavé věci. Sešly se zde různé čarodějné a kouzelné bytosti, které měly za úkol plnit spoustu zajímavých disciplín: lovení...

MŠ Motýlci – Stavitelem nanečisto 2023

V pondělí 17. dubna 2023 jsme ve třídě Motýlků zažili projekt Stavitelem nanečisto. Navštívilo nás 8 studentů Střední průmyslové školy stavební z Brna se svojí paní učitelkou Ing. Zuzanou Suchánkovou, která je zároveň maminkou našeho Motýlka Nikoláska. Přišli nám...

ZŠ – Společné ranní čtení 2023

Březen je měsícem knihy a proto jsme po prázdninách zahájili naši tradiční akci, kdy žáci představují svoji oblíbenou knihu a čtou před dětmi z MŠ a spolužáky krátký úryvek. Kniha je vystavena ve vestibulu školy.[ngg src="galleries" ids="514" display="basic_thumbnail"...

MŠ Berušky – Návštěva Městské knihovny ve Slavkově 2023

V úterý 28. 3. 2023 jsme se vydali na výlet do Slavkova. Navštívili jsme Městskou knihovnu na zámku, kde se nás ujala paní knihovnice Šárka. Vysvětlila nám, jak to v knihovně funguje, které druhy knih mají, jakým způsobem a pod jakou značkou jsou tříděné. Poslechli...

MŠ Berušky – V jarní přírodě 2023

Konečně tu máme jaro a naplno si užíváme sluníčko a teplo! Vyrazili jsme na procházku po okolí Němčan, pozorovali jsme probouzející se přírodu a hledali jarní kytky.

Družina 1 – Malý zahradnický pokus 2023

V družině jsme si navodili jaro po svém malým zahradnickým pokusem. Stačily nám k tomu dva truhlíky, pytel substrátu, plné dlaně semínek a láskyplná péče. Co nevidět se nám zazelenalo a mohli jsme si tak vychutnat čerstvou zdravou svačinku.[ngg src="galleries"...

ZŠ – Sluníčkový den 2023

MŠ Motýlci – Sluníčkový den 2023

V úterý 21. března 2023 jsme přivítali jaro ve škole i školce tradičně ve žlutém oblečení. Každá třída prožívala Sluníčkový den po svém.    Ve třídě Motýlků jsme nastartovali ráno jógovým cvičením pozdrav slunci, přečetli jsme dopis od sluníčka a potom následovala...

Výchovný koncert skupiny MARBO 2023

KONCERT PRO ŠKOLU I ŠKOLKU V pátek 10. března 02023 zavítala do sálu OÚ Němčany hudební skupina „MARBO“ (Marcela a Bohdan Vrzalovi) se svým hudebně vzdělávacím pořadem. Koncert s názvem „Písničky a jejich úkoly“ napovídá, že tak jako každý z nás má své úkoly a...

ZŠ – Recitační soutěž 2023

V pátek 10. března 2023 proběhlo školní kolo recitační soutěže, ve které se utkali žáci druhé a třetí třídy. Slyšeli jsme velmi pěkné básničky v českém jazyce, ale také jednu básničku v jazyce slovenském a jednu v běloruštině. Všichni účastníci předvedli pěkné výkony,...

MŠ Motýlci – Knihovna v Hodějicích 2023

Ve středu 8. března 2023 vyrazili Motýlci na výlet do Hodějic, kde jsme měli v plánu navštívit nově opravenou knihovnu. Paní starostka Suchánková nás vřele přivítala na Obecním úřadu, ukázala nám zasedací místnost, podatelnu i její kancelář s velkým pracovním stolem....

MŠ Berušky – Vlnka 2023

Ve středu 1. 3. 2023 jsme si s dětmi vyrazili zasportovat do interiérového hřiště Vlnka ve Slavkově. Bylo to příjemné dopoledne, všichni jsme si to náramně užili.

MŠ Berušky – Karneval 2023

Uběhl rok a na děti ze třídy Berušek opět čekal pohádkový karneval. Rodiče dětem přichystali kostýmy a děti se jako kouzelným proutkem proměnily v princezny, vojáky, dinosaury, čarodějnice, čertice, spidermany, hasiče, andílky, dokonce k nám zavítal i jeden astronaut...

Družina 1 – Karneval 2023

A je to tady! Dlouho očekávanou akcí v naší školní družině byl, tak jako každým rokem, tradiční dětský karneval. Příprava na karnevalové veselí začala už s předstihem. Třídu jsme si patřičně vyzdobili, nachystali pohoštění. Zapojeni byli i rodiče. S dětmi doma...

MŠ Motýlci – Karneval 2023

Oslavy masopustu mají svou tradici již od středověku. My se této tradice ve školce také držíme. Letos se nám podařilo uskutečnit karneval ve třídě Motýlků přesně na tzv. "Maškarní úterý", to je den, kdy vrcholí veselí a zábava před popeleční středou. A že bylo u...

Adolf Dudek – Pohádkové kreslení 2023

Návštěva ilustrátora časopisu Sluníčko Adolfa Dudka Kdo to klepe na dveře, kdopak nám je otevře,dětí v sále jako slupek,vstupuje teď malíř Dudek. Ve tváři se úsměv zračí, odpovídat sotva stačí,na ty všechny dotazy odkud třeba pochází. Jestli umí „jenom“ kreslitnebo...

MŠ + 2. třída – Králíci z klobouku 2023

Bob a Bobek. Pohádka, kterou nejen děti, ale i dospělí dobře znají. Představení o těchto dvou ušácích nám předvedly herečky z divadla Špílberg v našem kulturním sále v Němčanech. Příběh vyprávěl o tom, jak Bob a Bobek ztratili svůj klobouk a vydali se ho hledat. Cesta...

MŠ Motýlci – Lednové procházky 2023

Procházky v měsíci lednu si užíváme i bez sněhu či zimního sluníčka. Pozdravili jsme Ježíška v Betlémě pod vánočním stromem, sypali jsme zrní do místních krmítek, aby se ptáčci měli dobře. Překvapili jsme našeho kamaráda Matouška a náhodně jsme nakoukli k místní...

ZŠ + MŠ Motýlci – Volby nejoblíbenějšího jídla 2023

Poslední lednová týden je ve znamení finále volby prezidenta ČR. Jelikož se toto téma dotýká i samotných dětí, nechali jsme je, aby si takové volby vyzkoušely. Jako téma jsme si vybrali nejoblíbenější jídlo, které bychom chtěli ve školním jídelníčku a dosud nebylo....

Vánoční dílny pro seniory 2022

21. prosince 2022 byla naše škola otevřena seniorům z Němčan a také prarodičům našich žáků. Společně jsme si zazpívali u vánočního stromečku koledy a děti z tanečního kroužku si připravily krátké vánoční vystoupení. Následovalo posezení u kávy, punče a cukroví a...

2.A – Vánoční besídka 2022

20. prosince 2022 proběhly ve všech třídách základní školy vánoční besídky. Žáci se vzájemně obdarovali drobnými dárky. Pod stromečkem také našli i hračky a školní pomůcky do vyučování.[ngg src="galleries" ids="479" display="basic_thumbnail"...

2.B – Vánoční besídka 2022

20. prosince 2022 proběhly ve všech třídách základní školy vánoční besídky. Žáci se vzájemně obdarovali drobnými dárky. Pod stromečkem také našli i hračky a školní pomůcky do vyučování.[ngg src="galleries" ids="477" display="basic_thumbnail"...

3. třída – Vánoční únikovka a radost z dárků 2022

20. prosince 2022 proběhly ve všech třídách základní školy vánoční besídky. Žáci se vzájemně obdarovali drobnými dárky. Pod stromečkem také našli i hračky a školní pomůcky do vyučování. Třeťáci si zahráli únikovou hru, jelikož neposlušný vánoční skřítek je uvěznil v...